Informatická výchova

Cieľom informatickej výchovy na 1. stupni ZŠ je:   

  • zoznámenie sa s počítačom a možnosťami jeho využitia v každodennom živote,
  • prostredníctvom aplikácií obsahom aj ovládaním primeraných veku žiakov získať základné zručnosti v používaní počítača,
  • v rámci medzipredmetových vzťahov si žiaci pomocou rôznych aplikácií precvičujú základné učivo z matematiky, slovenského a cudzieho jazyka,
  • získavajú vedomosti za podpory edukačných programov z prírodovedy a vlastivedy a rozvíjajú svoju tvorivosť a estetické cítenia v rôznych grafických editoroch,
  • dôraz klásť pri tom nie na zvládnutie ovládania aplikácie, ale na pochopenie možností, ktoré môžeme využiť pri každodenných činnostiach

 Obsah je rozdelený na 5 tematických okruhov:

  •  Informácie okolo nás
  •  Komunikácia prostredníctvom IKT
  •  Postupy, riešenie problémov, algoritmické myslenie
  •  Princípy fungovania IKT
  •  Informačná spoločnosť

Čo sa učíme v 2. ročníku:                                               

  • Poznať časti PC, zapnúť a vypnúť počítač
  • Správať sa v počítačovej učebni
  • Ovládať správne počítačovú myš - pohyb myšou
  • Získať elementárne zručnosti  v práci s grafickou informáciou – obrázkom
  • Kreslenie v grafickom editore
  • Ukladanie textových dokumentov do svojich priečinkov
  • Pracovať v detskom textovom editore - písanie písmen a číslic
  • Zoznámiť sa so základnými pravidlami práce a bezpečnosti na internete
  • Pracovať s edukačnými programami

Čo sa učíme v 3. ročníku:

  • Poznať a rešpektovať pravidlá vhodného správania pri počítači
  • Pomenovať časti počítača a vedieť načo slúžia jeho jednotlivé časti
  • Minimalizovať a maximalizovať pracovné okno, zatvoriť ho
  • V detskom textovom editore písať texty,  vedieť používať klávesy Shift, Caps Lock, Enter, medzerník....
  • Meniť veľkosť a tvar písma, pracovať s farbou písma, zarovnávať text
  • V grafickom programe používať nástroj Pečiatka, kresliť, vyfarbovať, presúvať a zoraďovať
  • Tvoriť vlastné kresby
  • Detský programovací jazyk Baltík 3 - režim Skladať scénu
  • Pracovať s multimédiami - hra so zvukmi
  • Kategorizovať veci a objekty podľa určitých vlastností
  •  Dokázať vo webovom prehliadači postupne prechádzať viac odkazov
  • Vedieť vyhľadať obrázky na internete, skopírovať ich a vložiť do dokumentu
  • Poznať význam slova „surfovanie“ – prezeranie webových stránok
  • Vedieť vytvoriť a posielať mailové správy
  • Poznať základné zásady bezpečnosti na internete
Čo sa učíme v 4. ročníku                                                                             
  • Pracovať s priečinkami
  • Osvojiť si základné zručnosti v práci s textovým editorom
  • Kresliť v rôznych programoch, vedieť využívať rôzne nástroje, pečiatky
  • Vytvoriť jednoduchú animáciu v grafickom editore
  • Zapnúť a vypnúť fotoaparát, odfotografovať nejaký objekt
  • Riešiť problémy počítačom
  • V detskom programe Baltík – programovať v režime: Začiatočník
  • Bezpečne sa správať na internete
  • Pracovať s edukačnými programami
  • Ovládať tvorenie jednoduchej prezentácie na danú tému z jednotlivých predmetov
  • Sťahovanie obrázkov do prezentácií
  • Orientovať sa v jednoduchých stránkach na internete, využívať ďalšie linky
  • Dokázať si samostatne spustiť hru z internetu
  • Správne písať internetovú adresu webovej stránky
  • Poznať internetové časopisy, vedieť hlasovať v ankete a vedieť čo je domovská stránka
  • Samostatne nájsť a prečítať informáciu na internete
  • Poznať nebezpečenstvo zverejňovania vlastných údajov a vedieť sa bezpečne správať na internete
  • Rozpoznať vhodné detské webové stránky – vzdelávacie, zábavné, náučné od nevhodných, poznať pravidlá písania na internete, pochopiť autorské práva
  • Pracovať s jednoduchými hrami ovládateľnými myšou a klávesnicou, doplniť postupnosť čísel a označiť pomocou čísel postupnosť krokov
    A  EŠTE  VEĽA - VEĽA  NOVÉHO A  ZÁBAVNÉHO  ! ! !

                            Mgr. Gabriela Fajnorová
Naše práce:
ą
Gabriela Fajnorová,
12. 10. 2015, 23:37
ą
Gabriela Fajnorová,
12. 10. 2015, 23:37
ą
Gabriela Fajnorová,
12. 10. 2015, 23:37
ą
Gabriela Fajnorová,
12. 10. 2015, 23:37
ą
Gabriela Fajnorová,
12. 10. 2015, 23:37
ą
Gabriela Fajnorová,
12. 10. 2015, 23:37
ą
Gabriela Fajnorová,
12. 10. 2015, 23:37
ą
Gabriela Fajnorová,
12. 10. 2015, 23:37
ą
Gabriela Fajnorová,
12. 10. 2015, 23:37
ą
Gabriela Fajnorová,
12. 10. 2015, 23:37
ą
Gabriela Fajnorová,
12. 10. 2015, 23:37
ą
Gabriela Fajnorová,
12. 10. 2015, 23:37
ą
Gabriela Fajnorová,
12. 10. 2015, 23:37
ą
Gabriela Fajnorová,
12. 10. 2015, 23:37
Comments